گروه صنعتی نجاتی (آناتا)

درباره گروه صنعتی نجاتی (آناتا)

گروه صنعتی نجاتی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در ایران و خاورمیانه می‌باشد. این مجموعه در طول بیش از ۷۸ سال حیات پربار خود، یکی از پیشتازان عرضه محصولات جدید و متنوع با استانداردهای جهانی و صادرات‌‌محور بوده و توانسته در توسعه این صنعت و ایجاد فضای رقابتی در کشور نقش بسزایی ایفا نماید و با اشتغال‌‌زایی برای بیش از 3,000 نفر سهم ارزشمندی در توسعه اشتغال و رشد اقتصادی داشته باشد. تولید بیش از ۳۵۰ نوع شکلات، بیسکویت، تافی، آبنبات، ویفر، کیک، اسنک، آدامس، کراکر و کوکی و تنوع بیش از ۱,000 نوع بسته‌بندی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و با کیفیتی ممتاز و جهانی، عواملی بوده‌اند که باعث شده این مجموعه علاوه بر کسب درصد بالایی از سهم بازار داخلی، محصولات خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا صادر نماید. در این راستا، کسب 9 بار مقام صادرکننده نمونه ملی، 14 بار واحد نمونه استاندارد ملی و استانی، احراز عناوین متعدد دیگر از جمله واحد نمونه صنعتی، کارآفرین برترکشور و واحد نمونه تولیدی، همه و همه نشان از جایگاه بالا و ارزشمند این مجموعه در صنعت شیرینی و شکلات دارد.
شبکه توزیع مویرگی گروه صنعتی نجاتی که با تجهیز و راه‌اندازی ۲۷ شعبه پخش در اقصی نقاط کشور گسترده شده است، با ناوگانی بالغ بر ۴۵۰ خودروی مجهز و استاندارد یکی از گسترده‌ترین و منظم‌ترین شبکه‌های توزیع مواد غذایی در کشور بوده که با سازماندهی منظم و با سیستم 12/6 امور توزیع و فروش را بر عهده دارد. این شبکه گسترده با آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی، سیستم‌های ردیابی، سفارش‌گیری برخط و سیستم‌های یکپارچه توزیع و فروش، پشتیبانی می‌شود. علاوه بر شبکه توزیع داخلی، دفاتر منطقه‌ای فروش در کشورهای منطقه از جمله آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، عراق، کویت، بحرین، قطر، عمان، لبنان و امارات متحده عربی برای خدمات‌دهی به مشتریان منطقه‌ای دایر و فعال می‌باشد.
استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا برای تولید، توزیع، انبارش و کنترل کیفی محصولات، به همراه اهتمام ویژه به توسعه همزمان قابلیت‌های نَرم سازمانی (Soft Capabilities) از جمله استفاده از Best Practice های مدیریتی، جذب و همکاری با نیروهای زبده و متخصص و توسعه رویه‌ها و ساختارهای نوین سازمانی، استراتژی‌هایی هستند که برای پیشتاز بودن همواره مدنظر این گروه بوده است. برای این منظور، این مجموعه همواره آخرین تکنولوژی‌های تولیدی و نوآوری‌های فرآیندی را برای توسعه و تولید محصولات خود مورد استفاده قرار داده و با تامین‌کنندگان تراز اول جهانی برای تامین ماشین‌آلات، تجهیزات و پروسه‌های تولیدی و همچنین تامین مواد اولیه همکاری داشته است.


توسعه محصولات جدید و كیفیت پایدار
نظر به اهمیت استراتژیک توسعه محصولات جدید، این سازمان با دارابودن واحدهای تحقیق و توسعه بازار، تحقیق و توسعه محصول، مرکز توسعه محصولات جدید (NPD Center) و واحد Pilot Plant، همواره به نوآوری و ارائه محصولات جدید متناسب با خواسته‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان همت گمارده است. بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته کنترل کیفی به همراه نیروی انسانی متخصص و رویه‌های کنترلی سختگیرانه باعث می‌شود تا از تولید محصولات با کیفیت و ایمن مطمئن شده به نحوی که متخصصان کنترل کیفی در کل پروسه تامین، تولید، انبارش، جابجایی، توزیع و فروش، نقش موثری را بر عهده دارند. به علاوه اینکه در راستای بهبود کیفیت مواد اولیه، این مجموعه سرمایه‌گذاری عظیمی را جهت تولید برخی از مواد اولیه و اقلام بسته‌بندی مورد نیاز خود مخصوصاً اقلام استراتژیکی همچون آرد انجام داده است تا با تأمین پایدار بهترین نوع مواد اولیه، کیفیت پایداری را در محصولات خود به مشتریان عرضه نماید.


سازمان و سیستم‌ها
گروه صنعتی نجاتی با مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی و الگوبرداری ازBest Practice ‌های جهانی سعی نموده است ساختار سازمانی و رویه‌های سازمانی خود را همواره با نیازهای متغیر محیطی و الزامات صنعت و بازار به روز نگه داشته و در این مسیر، چابكی، دقت و کیفیت را به عنوان اولویت‌های استراتژیك خود برگزیده است. برای رسیدن به این اهداف، از تکنولوژی اطلاعات و سیستم‌های یکپارچه مدیریتی به طور گسترده‌ای بهره‌برداری شده است و یک سیستم جامع، کلیه فرآیندهای اصلی و پشتیبانی مانند مدیریت مواد و انبارداری، تولید و برنامه‌ریزی تولید، تغذیه خطوط، توزیع و فروش، نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتریان، توسعه محصول جدید، مهندسی محصول و فرآیند و سیستم‌های مالی و قیمت تمام‌شده را یكپارچه و منسجم نموده است. می‌توان ادعا نمود گروه صنعتی نجاتی یکی از پیشگامان استقرار سازمان الکترونیک در کشور می‌باشد، به نحوی که علاوه بر سیستم فوق، بیش از 50 فرآیند اداری - سازمانی با استفاده از سیستم‌های Workflow Manager طراحی و استقرار یافته و سازمان آناتا را به یک سازمان Paperless تبدیل نموده است.


سیستم‌های ایزو
این مجموعه بزرگ صنعتی به منظور استقرار و بهبود مداوم سیستم‌های نوین مدیریت کیفیت، تاكید بر تولید و عرضه مواد غذایی سالم و ایمن و همچنین افزایش بیش از پیش رضایت مشتریان خود سیستم‌های مدیریت کیفیت ایزو 2008:9001، مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 2005:22000 و مدیریت رضایت‌مندی مشتریان ایزو 2004:10002 را استقرار نموده و نگهداری می‌كند. با این توضیح كه سیستم مدیریت رضایت‌مندی آناتا به اذعان مراكز تحقیقاتی و دانشگاهی، یکی از فعال‌ترین و موثرترین سیستم‌های مدیریت رضایت‌مندی مشتریان در ایران می‌باشد.

  تبریز، جاده تهران، گروه صنعتی نجاتی (آناتا)

  ایمیل: info@anata.com

  شماره های تماس:

  • ۰۴۱۳۶۳۷۲۰۲۰-۳۰

  وب سایت: anata.com

  نوع کسب و کار: تولید کننده

شبکه های اجتماعی